Algemene voorwaarden

Vertrouwelijke behandeling van informatie

Geen enkele informatie zal gedeeld, ter inzage of gepubliceerd worden aan derden. Alle aangeleverde en opgenomen informatie van zowel klant en het object zal vertrouwelijk behandeld worden door Labelgroen.

Privacy Policy
Voor meer informatie zie:
https://labelgroen.nl/privacy-policy/

www.duurzaamenergieloket.nl
Of neem contact op met ons via Tel/App: 06-16009957 of Email: info@labelgroen.nl

Flexibiliteit
Labelgroen is flexibel en begripvol en in overleg komen wij normaal gesproken met u overal uit.

Kortingsacties
Gelden alleen wanneer direct geboekt wordt via Labelgroen. Op boekingen buiten Labelgroen om worden geen kortingen gegeven, tenzij expliciet aangegeven of overeengekomen.

Heb je hulp nodig?
Contacteer ons op via email, whatsapp of telefoon voor vragen met betrekking tot terugbetalingen en retouren.

Kortingsacties
Gelden alleen wanneer direct geboekt wordt via Labelgroen. Op boekingen buiten Labelgroen om worden geen kortingen gegeven, tenzij expliciet aangegeven of overeengekomen.

Heb je hulp nodig?
Contacteer ons op via email, whatsapp of telefoon voor vragen met betrekking tot terugbetalingen en retouren.

Contact
Tel/App: 06-16009957, Email: info@labelgroen.nl of gebruik het 
contactformulier

Energielabels

Koepelorganisatie
Labelgroen valt onder de koepelorganisatie Duurzaam energieloket. Niets zal gedeeld, ter inzage of gepubliceerd worden aan derden. 

Aangeleverde informatie welke achteraf niet nodig blijkt te zijn
Informatie welke achteraf niet nodig is voor de berekening van het energielabel en-of het dossier zal door labelgroen vernietigd worden.

Wettelijke bewaartermijn dossier
Het dossier moet wettelijk 15 jaar bewaard worden door duurzaam energieloket.

Toegang tot ruimten en foto’s
Opdrachtgever dient toegang te verlenen tot iedere ruimte van de woning en foto’s mogen gemaakt worden voor de vereiste bewijsvoering en vastlegging in het dossier indien nodig.

Annulering
De aanvraag voor een pandopname kan op ieder moment kosteloos geannuleerd of verplaatst worden. Is er voor een pandopname reeds (voorbereidend) werk verricht dan wordt er afhankelijk van de verrichte tijd een deelbedrag van de totaalprijs in rekening gebracht.

Wat gebeurt er met je gegevens?
De benodigde gegevens en foto’s van je woning zullen worden toegevoegd in een digitaal dossier en worden 15 jaar bewaard in de landelijke energielabel database van de RVO: www.ep-online.nl.

Recht op gegevens
Uiteraard heb je altijd het recht om het volledige digitale dossier op te vragen bij labelgroen.

Externe audits
Om de standaard op peil te houden voert de certificerende instelling audits uit op minimaal 2% van de gelabelde woningen. Mocht dit bij jou voorkomen, dan dien je de certificerende instelling nogmaals toegang te verlenen voor een korte kwaliteitscontrole.

Herziening labels
Alle opnamen en EP-berekeningen worden met de grootste zorgvuldigheid uitgevoerd door Labelgroen. In het uitzonderlijke geval dat een afgegeven energielabel moet worden herzien, zal Labelgroen alles in het werk stellen om dit te herstellen, maar zal geen vergoedingen geven aan de opdrachtgever.

Offertes
Alle door labelgroen uitgegeven offertes zijn op vrijblijvende basis.

Wanneer teken je voor de opdracht?
Wanneer wij elkaar ontmoeten bij je pand of vooraf indien wij dit zo afspreken, je hoeft daarvoor nog niets te doen. Het opdrachtformulier krijg je vooraf ter inzage.

Type opname
Bij bestaande bouw wordt standaard uitgegaan van een basisopname, tenzij anders is afgesproken. Bij Nieuwbouw vanaf 1 Januari 2021 of bij een volledige renovatie wordt een nauwkeurigere detailopname gedaan, dit is meer werk, er dient gedetailleerde informatie aan geleverd te worden en er geldt een ander tarief.

Leveringstijd energielabel
Het streven is levering binnen 3 werkdagen na je aanvraag. Vaak heb je het energielabel de volgende dag al na de opname. Uitzonderingen hierop zijn drukte, ingewikkelde panden, vertragingen door onvolledige of vertraagde aangeleverde informatie, storingen bij RVO, waardoor niet afgemeld kan worden en wijzigingen in de afspraak.

Spoedaanvraag
Een spoedaanvraag kan alleen op het moment dat dit ook mogelijk is bij Labelgroen. Na je aanvraag zullen we je z.s.m. laten weten of het mogelijk is het energielabel binnen de gewenste termijn van 1 tot maximaal 3 werkdagen te leveren. Voor een spoedaanvraag geldt een meerprijs afhankelijk van de gewenste termijn, zie tarieven.

Tarieven
Het tarief van het energielabel wordt bepaald aan de hand van het aantal opgenomen energieplichtige vierkante meters van het object. Dit kan anders uitvallen dan dat in het BAG-register of kadaster vermeld staat. Voor een opgenomen oppervlakte groter dan de oppervlakte vermeld in een register kan een meerprijs gelden.

Bestellingen via derden
Het tarief van het energielabel wordt bepaalt aan de hand van het bij derde vermelde tarief en bijbehorende vierkante meters. Voor een opgenomen oppervlakte groter dan de oppervlakte vermeld in een register kan een meerprijs gelden.

Digitale bestellingen:

Levertijd
Digitale bestellingen, zoals cursussen of oefenopgaven zijn na betaling direct toegankelijk. 

Direct na je bestelling
Je krijgt een automatische email met daarin de toegangsgegevens voor je digitale product. Wanneer je ingelogd bent, kun je bij jouw trainingen en account gelijk beginnen. 

Terugbetalings- en retourbeleid
Ons terugbetalings- en retourbeleid duurt 14 dagen. Als er sinds je aankoop 14 dagen zijn verstreken, kunnen wij je meestal geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden. 
Om in aanmerking te komen voor retournering, mag er nog niet ingelogd zijn voor het digitale product dat je besteld hebt. Log je binnen 14 dagen wel in, dan betekent dat je afstand doet van je herroepingsrecht.

Annuleren digitale bestelling
Annuleren van een bestelling kan binnen 14 dagen en indien je nog niet hebt ingelogd door het sturen van een email of Whatsapp, waarin Naam, welke bestelling, bankrekening en reden is vermeld.

Restituties
Wanneer wij jouw annulering hebben ontvangen en voldoet aan de hierboven vermelde voorwaarden, informeren we jou en zullen wij het door jou betaalde bedrag binnen enkele dagen terugstorten op de door jou aangegeven bankrekening. Je krijgt een een creditfactuur indien van toepassing. We zullen je ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van jouw terugbetaling.

Te late of ontbrekende terugbetalingen
Als je nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw. Soms kan het kan even duren voordat je terugbetaling officiëel wordt bijgeschreven. Neem vervolgens contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt. Als je dit allemaal hebt gedaan en je jouw teruggave nog steeds niet heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.

Ruilen
Heb je een verkeerde bestelling gedaan, log dan niet in en neem contact op, we kunnen dan binnen 14 dagen je bestelling gewoon wijzigen.


 
Scan de code